Historia

Rok 1889 – Rok stali, dymu i maszyn parowych.

Historia firmy Carhartt

Hamilton Carhartt rozpoczął działalność swojej firmy mając dwie maszyny do szycia i pięciu pracowników, jednak jego pierwsza próba okazała się nieudana. Firma Hamilton Carhartt & Company odniosła sukces dopiero, gdy właściciel dowiedział się od robotników kolejowych, czego tak naprawdę potrzebują. Firma kierowała się zasadą „Uczciwa jakość za uczciwe pieniądze”, która przyświecała produkcji pierwszych roboczych ogrodniczek Carhartt, czyli idealnej odzieży roboczej.

Od 1910 roku firma Carhartt posiadała już zakłady w Południowej Karolinie i Georgii, jak również szwalnie w Atlancie, Detroit, Dallas, San Francisco, Walkerville, Toronto, Vancouver i Liverpoolu. Zakład w Paryżu i biura oraz magazyn w Nowym Jorku pojawiły się później.

Na początku XX wieku, Hamilton Carhartt zainteresował się motoryzacją. W 1911 rozpoczął  konstrukcję własnych samochodów pod szyldem Carhartt Automobile Co. Po dwóch latach wycofał się z tej inicjatywy i nadal rozwijał swoją linię odzieży.

Samochód Carhartt

W trakcie I Wojny Światowej firma zaproponowała rządowi amerykańskiemu wykorzystanie siedmiu zakładów Carhartt dla produkcji mundurów, a później w trakcie II Wojny Światowej dla produkcji odzieży jeansowej dla marynarki wojennej USA i ubrań roboczych dla kobiet wkraczających w szeregi klasy pracującej.

w 1923 roku powstał legendarny płaszcz roboczy Carhartt, który niewiele zmienił się do tej pory.

Krach na giełdzie w 1929 był równie trudnym wydarzeniem dla Carhartt, jak i dla reszty kraju. Firma była wtedy bliska zamknięcia i dalsze utrzymanie jej przy życiu było dowodem wytrwałości, pasji i pomysłowości Hamiltona i jego synów. W 1932 roku, wspólnie stworzyli model męskich płóciennych spodni roboczych B01 (B01 Men's Firm Duck Double-Front Dungaree), które nadal są dostępne w gamie Carhartt. Pomimo wielkiego kryzysu, Hamilton z całych sił wspierał prawa robotników, prawa kobiet do pracy oraz 8-godzinny dzień pracy.

Hamilton CarharttPo śmierci Hamiltona w 1937 roku, firmę przejął jego syn, Wylie. Wylie odegrał kluczową rolę w programie „Back to the Land”, czyli współpracy z lokalnymi farmerami, dzięki któremu otwarto nowe zakłady Carhartt w Kentucky. Była to próba „ratowania kraju przed zatrważającą biedą i wyczerpaniem” oraz umożliwienia robotnikom pracy w zdrowszych warunkach za stawki związkowe, z dala od slumsów i wyzysku. Do teraz działają cztery krajalnie i szwalnie Carhartt w Kentucky i Tennessee. Wylie był również siłą napędową stworzenia linii myśliwskich Super Dux i Super Fab.

Córka Wyliego, Gretchen Carhartt wyszła za Roberta Valade, który przejął firmę w 1959 roku. W 1972 Robert Valade, wice prezes Sales Gus Feles  oraz Manufacturing Don Rasinen na zawsze zmienił oblicze Carhartt. Zakupiono pierwszy nowoczesny sprzęt produkcyjny Carhartt, to pozwoliło na powstanie znaczącej linii prywatnej dla kilku sklepów, jak Sears, J.C. Penney i Montgomery Ward. Dzięki temu Carhartt zyskało potrzebne przychody i mogło dalej rozwijać produkcję. W 1976 odświeżono kurtkę Active Jac przez dodanie kaptura. Wzór ten nadal jest najlepiej sprzedającym się produktem w ofercie Carhartt.

W latach 70-tych budowa rurociągu na Alasce pomogła w rozwoju firmy, a Carhartt pokazał, że może przetrwać kryzys i rozwijać się nawet w najtrudniejszych zakątkach świata.

Marka Carhartt w latach 70-tych i 80-tych dzięki muzyce grunge i punk stała się ikoną „anty-mody”, do teraz pozostaje popularna również w świecie hip hopu. Doprowadziło to do stworzenia linii WIP w Europie i Azji.

W 1996 roku, Mark Valade został Prezesem Carhartt, który wprowadził Carhartt w erę globalną dzięki utworzeniu działów w Europie oraz dzięki technologiom internetowym. Założył sklepy detaliczne Carhartt, wprowadził pełną linię kobiecą oraz niezwykle popularną linię ognioodporną. Jako wizjoner, wprowadził nowe technologie takie jak Quick Duck®, Storm Defender®, Rain Defender®, Carhartt Force® i inne.

Dzięki przedsiębiorczej wizji i determinacji, Hamilton Carhartt i kolejne trzy pokolenia stworzyli markę, która przetrwała próbę czasu.

Dziś Carhartt współpracuje z ponad 2000 amerykańskich firm w Detroit, Kentucky i Tennessee włącznie z ponad 900 członkami związków zawodowych (UFCW). W ubiegłym roku wyprodukowano ponad 7 000 000 sztuk odzieży w czterech zakładach amerykańskich. Jesteśmy dumni, że przez 125 lat nieprzerwanie produkujemy odzież roboczą w Stanach Zjednoczonych.

Carhartt, trwamy od 1889.

Hamilton Carhartt

Carhartt newsletter

Newsletter

Chcesz być powiadamiany o nowościach oraz ofertach specjalnych?